ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
Виконавчий комітет Моршинської міської ради (код ЄДРПОУ 26361497)
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи – підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті)
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
1. Інформація про суб’єкта господарювання
Юридична адреса: 82482 , Львівська обл.., м. Моршин, вул. Івана Франка, 15
тел (3260) 60202.
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи – підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)
2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи*.
Планована діяльність, її характеристика.
Виконавчий комітет Моршинської міської ради планує оголосити природні території міста Моршина з природними територіями Моршинського родовища мінеральних лікувальних розсолів та Нинівського родовища мінеральних лікувальних вод (розсолів) Львівської області курортом державного значення
На території м.Моршина здійснюють свою діяльність 29 санаторно-курортних об’єктів на 3100 ліжкомісць (одночасно). Це 9 санаторіїв, 4 пансіонати, 10 готелів та інші заклади.
Практика показала, що курорт Моршин – лідер у лікуванні захворювань печінки, жовчевивідних шляхів, підшлункової залози, кишківника, шлунку та цукрового діабету (система травлення та супутні захворювання).
Одним із родовиш, мінеральні лікувальні розсоли якого використовують санаторні заклади м.Моршина, є Нинівське родовище, яке розташоване на південній околиці села Горішне Стрийського району Львівської області в долині річки Жижава. Згідно проведених досліджень запаси мінеральних калійних руд 205 млн.т., яких достатньо ще орієнтовно на 200 років.
Моршинське родовище лікувальних розсолів включає дві ділянки (“Боніфацій” та “Баня”), геологогідрогеологічна різнорідність яких обумовлена різним структурним розташуванням в межах Моршинського синклинорія Самбірської підзони внутрішньої зони Прикарпатського прогину. У геологічній будові родовища приймають участь інтенсивно дислоковані відкладення міоцену.
Проммайданчик кар’єру розташовується на відстані 0,05 км від північного контуру родовища.
Запаси лікувальних вод (насичених калійними солями) дозволяють збільшувати кількість ліжкомісць розширяючи санаторно-курортну базу.
Технічна альтернатива 1.
Розвідувально-експлуатаційна свердловина № 1-К Нинівського родовища мінеральних лікувальних вод (розсолів)
Майданчик закладення свердловини № 1-К розташований 50м на схід від русла р.Жижава, 50м на південь від коліноподібного виступу заплави русла ріки та 40м на південний схід від пошуково-розвідувальної св. №34-пр. Св. № 1-К пробурена до глибини 135 м.
Розсільна вода свердловина № 1-К за фізико-хімічними властистивостями характеризується як прозорий безбарвний розсіл, гірко-солоний на смак, без запаху, має слабокислу реакцію – рН 6,4, температура 11,00С. Щодо співвідношення основних катіонів та аніонів характеризується як хлоридно-сульфатний натрієво-магнієвий розсіл з мінералізацією 80 – 180 г/дм3.
Розвідувально-експлуатаційна свердловина № 2-К Нинівського родовища мінеральних лікувальних вод (розсолів)
Свердловина №2-К закладена 170 м на південний схід від свердловини №1-К та 55 м на південь від пошуково-розвідувальної св. №32-пр, в районі підніжжя правого схилу долини р.Жижава. Свердловина пробурена до глибини 118 м. Вона повністю розкрила розріз гіпсо-глинистої „шапки” та ввійшла у корінні відклади покладів калійних солей. Корінні відклади розкриті з глибини 114 м.
Розсільна вода свердловина № 2-К за фізико-хімічними властистивостями характеризується як прозорий безбарвний розсіл, гірко-солоний на смак, без запаху, має слабокислу реакцію – рН 5,75-7,9, температура 11,00С. У складі розчинених газів виявлено діоксид вуглецю – 331,0 мг/дм3. За співвідношенням основних катіонів та аніонів характеризується як хлоридно-сульфатний натрієво-магнієвий розсіл.
Розвідувально-експлуатаційна свердловина № 3-К Нинівського родовища мінеральних лікувальних вод (розсолів)
Свердловина № 3-К закладена 100 м на схід від св. № 2-К. В геоморфологічному плані ділянка розташована в гирлі правої притоки, яка впадає в долину р.Жижава. Глибина свердловини 90м.
Розсільна вода свердловина № 3-К за фізико-хімічними властистивостями характеризується як прозорий безбарвний розсіл розсіл, гірко-солоний на смак, без запаху, має слабколужну реакцію – рН 7,2-7,5, температура 11,00С. У складі розчинених газів виявлено діоксид вуглецю – 24,7 мг/дм3. За співвідношенням основних катіонів та аніонів характеризується як сульфатний хлоридно натрієво-магнієвий розсіл.
Ділянка «Боніфацій» Моршинського родовища мінеральних лікувальних розсолів
Джерело (шахта) №1 “Боніфацій” – шахтний колодязь квадратного січення 2×2 м, глибиною 47,6 м. Статичний рівень води в колодязі 20 м нижче поверхні землі, при пониженні рівня до 32 м дебет колодязя рівний
15 м³/ добу. Джерело не експлуатується і є запасним.
Свердловина 17а. Глибина свердловини – 110 м. Статичний рівень – 34 м нижче гирла свердловини. Затверджені запаси св.17а становлять 10 м³/добу.
Свердловина 20а. Глибина свердловини – 110 м. Статичний рівень – 46 м нижче рівня землі. Дебет при пониженні до 60 м нижче гирла складає 25м³/добу.
Свердловина 20б. Ця свердловина є дублером свердловини 20а. За конструкцією свердловина 20б аналогічна свердловині 20а.
Свердловини 20а та 20б являються постачальниками розсолів І типу.
Свердловина 29а. Глибина свердловини – 70м. Статичний рівень – 18,5м. Дебет при пониженні 26,3 м нижче статичного складає 0,97 м³/годину.
Ділянка «Баня» Моршинського родовища мінеральних лікувальних розсолів
Свердловина 1ре. Свердловина є дублером свердловини № 6. Глибина свердловини – 90м. Статичний рівень – 1,4м нижче поверхні землі. Дебет свердловини при органічному відборі рівний 10 м³/добу.
Свердловина 2ре. Глибина свердловини – 80 м. Статичний рівень – 7,5 м нижче поверхні землі. Затверджені запаси свердловини 20 м³/добу. Свердловина може бути головним джерелом розсолів ІІІ типу.
Свердловина 3ре. Глибина свердловини – 78,0 м. Затверджені запаси свердловини 2 м³/добу. Свердловина законсервована, але на перспективу може бути головним джерелом розсолів ІІ типу.
Свердловина 4р. Глибина свердловини – 68,4 м. Статичний рівень – 30 м нижче рівня землі. Затверджені запаси свердловини становлять 17 м³/добу. Свердловина законсервована, але на перспективу може бути головним джерелом розсолів І типу.
Розсоли І типу для ванн при розведенні до 20 г/л та 10 г/л, а також для зрошення при розведенні до 7 г/л. Розсоли ІІ та ІІІ типів для пиття при розведенні до 3,5 г/л, 7,0 г/л та 14,0 г/л, а також для тюбажів 21 г/л.
Технічна альтернатива 2
Технічна альтернатива не розглядалась, у зв’язку із тим, що свердловини є діючими, а їх робота та технологічне обладнання для видобутку забезпечують раціональне, ефективне, економічно вигідне та екологічно безпечне провадження діяльності.
3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
Місто Моршин розташоване на висоті 340 м над рівнем моря. Середньорічна температура Моршина (+7,6°С) близька до курортів Кавказьких мінеральних вод.
Нинівське родовище, розташоване на південній околиці села Горішне Стрийського району Львівської області в долині річки Жижава.
Моршинське родовище розташуване в межах Моршинського синклинорія Самбірської підзони внутрішньої зони Прикарпатського прогину. У геологічній будові родовища приймають участь інтенсивно дислоковані відкладення міоцену.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2
Територіальна альтернатива не розглядається, у зв’язку із тим, що родовища та свердловини є діючими та перебувають в експлуатації.
4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності
Основними позитивними соціально-економічним ефектами від провадження діяльності є: можливість покращувати рівень здоров’я населення, використовувати природні та безпечні засоби для лікування значного переліку захворювань організму людини, підвищувати рівень рекреаційної привабливості району та області, покращувати економічну ситуацію району та забезпечувати надходження до місцевого бюджету.
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)
Нинівське родовище мінеральних лікувальних вод (розсолів):
Розвідувально-експлуатаційна свердловина № 1-К
Майданчик закладення свердловини № 1-К розташований 50м на схід від русла р.Жижава, 50м на південь від коліноподібного виступу заплави русла ріки та 40м на південний схід від пошуково-розвідувальної св. №34-пр. Св. № 1-К пробурена до глибини 135 м.
Розвідувально-експлуатаційна свердловина № 2-К
Свердловина №2-К закладена 170 м на південний схід від свердловини №1-К та 55 м на південь від пошуково-розвідувальної св. №32-пр, в районі підніжжя правого схилу долини р.Жижава. Свердловина пробурена до глибини 118 м.
Розвідувально-експлуатаційна свердловина № 3-К
Свердловина № 3-К закладена 100 м на схід від св. № 2-К. В геоморфологічному плані ділянка розташована в гирлі правої притоки, яка впадає в долину р.Жижава. Глибина свердловини 90м.
Ділянка «Боніфацій» Моршинського родовища мінеральних лікувальних розсолів
Свердловина 17а. Глибина свердловини – 110 м. Статичний рівень – 34 м нижче гирла свердловини. Затверджені запаси св.17а становлять 10 м³/добу.
Свердловина 20а. Глибина свердловини – 110 м. Статичний рівень – 46 м нижче рівня землі. Дебет при пониженні до 60 м нижче гирла складає 25м³/добу.
Свердловина 20б. Ця свердловина є дублером свердловини 20а. За конструкцією свердловина 20б аналогічна свердловині 20а.
Свердловини 20а та 20б являються постачальниками розсолів І типу.
Свердловина 29а. Глибина свердловини – 70м. Статичний рівень – 18,5м. Дебет при пониженні 26,3 м нижче статичного складає 0,97 м³/годину.
Ділянка «Баня» Моршинського родовища мінеральних лікувальних розсолів
Свердловина 1ре. Свердловина є дублером свердловини № 6. Глибина свердловини – 90м. Статичний рівень – 1,4м нижче поверхні землі. Дебет свердловини при органічному відборі рівний 10 м³/добу.
Свердловина 2ре. Глибина свердловини – 80 м. Статичний рівень – 7,5 м нижче поверхні землі. Затверджені запаси свердловини 20 м³/добу. Свердловина може бути головним джерелом розсолів ІІІ типу.
Свердловина 3ре. Глибина свердловини – 78,0 м. Затверджені запаси свердловини 2 м³/добу. Свердловина законсервована, але на перспективу може бути головним джерелом розсолів ІІ типу.
Свердловина 4р. Глибина свердловини – 68,4 м. Статичний рівень – 30 м нижче рівня землі. Затверджені запаси свердловини становлять 17 м³/добу. Свердловина законсервована, але на перспективу може бути головним джерелом розсолів І типу.
6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
Дотримання вимог ДБН В.2.5-74.2013 «Водопостачання, зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування», умов спеціального водокористування та норм чинного законодавства щодо встановлення зон санітарної охорони підземних джерел водопостачання.
Дотримання нормативного розміру зони санітарної охорони відповідно СанПіН 2640-82
«Положення про порядок проектування та експлуатації ЗСО джерел водопостачання і водопроводів господарсько-питного призначення».
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
Усі об’єми робіт з еколого-інженерної підготовки, що необхідні для провадження діяльності, було проведено на попередніх етапах. Було виконано:
-збір та аналіз фондових матеріалів;
-санітарно-гідрогеологічне обстеження ділянки;
-гідрогеологічні спостереження за режимом підземних вод;
– дослідно-експлуатаційну відкачку;
– дослідно-промислову розробку;
-геофізичні роботи;
-лабораторні роботи (макроко- та мікрокомпонентний аналіз, спектральний аналіз сухого залишку);
-камеральні роботи.
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
Щодо технічної альтернативи 1
1) Клімат та мікроклімат – вплив не здійснюється.
2) Повітряне середовище – вплив відсутній. Ймовірність впливу виникає під час проведення ремонтних робіт за рахунок викидів забруднюючих речовин при роботі спеціалізованої техніки, однак він матиме короткочасний характер.
3) Водне середовище – основний вплив полягає у видобутку мінеральних вод та розсолів. Обсяги затверджених добових експлуатаційних запасів, на видобування відбувається на підставі отриманих спецдозволів. Скидання стічних вод у водні об’єкти немає. Потенційних джерел забруднення підземних та поверхневих вод від планованої діяльності не передбачається.
4) Ґрунтове середовище – прямий вплив у процесі видобутку відсутній. Короткочасні впливи ймовірні за необхідності проведення ремонтних робіт на свердловинах.
5) Флора та фауна – негативний вплив відсутній.
6) Соціальне та техногенне середовище – негативні впливи відсутні.
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
Планована діяльність, відповідно до пункту 12 частини 3 статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» від 23.05.2017 № 2059-VIII (курортні містечка та готельні комплекси поза межами населених пунктів місткістю не менш як 100 номерів або площею 5 гектарів і більше; курортні містечка та готельні комплекси в межах населених пунктів місткістю не менш як 50 номерів, якщо не передбачено їх підключення до централізованого водопостачання та/або водовідведення; курортні містечка та готельні комплекси на територіях та об’єктах природно-заповідного фонду чи в їх охоронних зонах; оголошення природних територій курортними), належить до другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля.
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав))
Підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля – немає.
11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Відповідно до Ст. 6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» від 23.05.2017 № 2059-VIII дослідження проводяться в обсязі достатньому для прийняття рішень щодо провадження планованої діяльності.
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливість для участі в ній громадськості.
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Оцінка впливу на довкілля – це процедура, що передбачає:
1) Підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
2) Проведення громадського обговорення планованої діяльності;
3) Аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
4) Надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого попереднім абзацом;
5) Врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про впровадження планованої діяльності, вказаного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку із оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності. Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у цій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включення до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту із оцінки впливу на довкілля. На стадії громадського обговорення звіту із оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів і не більше 35 робочих днів громадськості надається можливість подавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Надаючи такі зауваження і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій. Уразі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості, вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде оголошення природних територій міста Моршина з природними територіями Моршинського родовища мінеральних лікувальних розсолів та Нинівського родовища мінеральних лікувальних вод (розсолів) Львівської області курортом державного значення,
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що видається Департаментом екології та природних ресурсів Львівської облдержадміністрації
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
15.Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до
Департаменту екології та природних ресурсів Львівської облдержадміністрації, 79026, м. Львів, вул. Стрийська, 98, тел.: +38(032) 238-73-83, e-mail: envir@loda.gov.ua.
Контактна особа: Сорока Назарій Любомирович
(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)